Blåsigt och kallt

Idag har det blåst "huggorm" ute. Hästarna hade inte vågat sig ner för att ära sitt lunch hö i hagen, pga av en presenning som blåste. Jag satte fast den när jag kom hem och då kom de smygandes ner, men de var ganska skvätten. 

Longerade Sune idag. Han var lite spänd från början, men blev ganska snart avslappnad. 

Vi tog in hästarna tidigare idag ( 16.30) pga av blåsten. Det är så lätt att de springer och skadar sig annars. De har nog sprungit en hel del ändå idag och de var ändå nöjd att få gå in och äta i lugn och ro. 

I morgon ska det bli snö, upp till en decimeter!!! Sune vilar i morgon, då jag jobbar sent. På lördag ska det bli fint igen och då kommer det spekulanter på Xet ( hoppas jag). Söndag ska Mirre tävla. En fullspäckad helg, igen! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0