Dressyr på Xet

Idag har jag hjälpt Mirre att tömköra Pumba. Hon har tömkört honom själv tidigare och han har blivit mkt kvickare och lydigare, men hon har lite svårt att få igenom ställningen i innersidan. Detta var ngt jag fick jobba igenom idag. Det tog ett tag, men tillslut blev han jätte fin. Man får vara ganska kvick själv och det är ganska mkt teknik, framför allt när man tömkör Pumba. 

Därefter red jag lite dressyr på Xet!! Det var längesedan nu. Han är ju inte så mkt dressyr riden överhuvudtaget, men han är duktig ändå. Det är lite stelt och lite vingligt, men emellanåt är han jätte fin! Hoppas han kan få komma till ngn som vill fortsätta utveckla honom i ridningen. Jag tror att han kommer bli en jätte trevlig rid häst. 

Det var två veckor sedan jag red honom sist och han är lika snäll, som alltid att rida. 
Xet



Han är så mjuk och fin i handen när han söker sig ner i form. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0