Hästarna idag

På mina lediga tisdagar brukar jag alltid rida Pumba. Det är bra hjälp för Mirre, men det är också fantastiskt roligt! Han är så fin att rida nu och jag längtar tills jag får tävla honom. 

Idag fick Pumba gå endast ett lugnare pass i rund form och i alla gångarter. Red några öppnor och slutor i skritt, som de ligger i LA P:1. Mirre ska nämligen starta den klassen på fredag, i Hudik. Han kändes jätte fin och jag red utan både sporrar och spö på slutet. 

Sunes pass bestod mest av galopparbete och piruettarbete idag. I dag red jag med spö från början för att förstärka skänkeln ytterligare. Då blev han känsligare. I piruetterna la jag spöt på ytterbogen för att få med honom första steget, men jag är alltid noga med att kolla att jag när som helst kan rida ur den. Är nöjd med båda hästarna idag. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0