Lösgjordhet och framme för skänkeln

Det verkar vara mer regel än undantag att det är vackert väder på mina lediga tisdagar! :) Lite kylig morgon, men sedan soligt, varmt och skönt. 

Började rida Pumba idag. Redan när jag satt upp, var han pigg och svarade jätte bra för skänkeln. I och för sig hade jag spöt, men han var ändå känsligare än vanligt. Jag red med Mirres "ponnysporrar" och hade spöt endast från början. Jag är då super noga med att han ska vara jätte känslig för skänkel . Efter uppvärmning la jag bort spöt och han svarade ändå bra för skänkeln. Vid något tillfälle fick jag säga åt honom, men då räckte det att jag använde sporrarna lite mer. 

Pumba var även jätte fin i formen. Rund och lätt i handen. Med honom måste man " jobba in" vänster sidan, hela tiden. I vänster varv får man ställa/ böja igenom lite X-tra och i höger varv får man hålla honom rakare ( kortare på ytter). 



Efter jag gjort klart i stallet var det Sunes tur. Han har vilat i två dagar, så det var fokus på fram för skänkeln och lösgjordhet. Det förstnämnda fick jag påminna honom om, några gånger. Samtidigt som jag fick runda till honom lite X-tra. Oj, vad han travade fint, efter detta! 


Även Våfflan mår gott i solen! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0