Segt och ringrostigt

....så kändes det i början av passet idag. 

Jag och Mirre for upp till Ånge idag för att kunna rida ordentligt. Mirre ville rida igenom programmen inför i morgon och jag ville få ett riktigt dressyrpass. Det känns som det var ett tag sedan.

Det märktes på Sune också. Det var lite stelt och styvt och han var inte riktigt framme för skänkeln. Jag fokuserade mest på traven idag och delar ur Msv A och PSG. Jag fick flera gånger säga åt honom att svara för skänkeln och fortsätta vara där framme. När han svarade framåt kröp han i stället upp i form och blir lite styv i sidorna. Jag fick jobba med formen, samtidigt som han skulle svara framåt. När det blev jobbigt började han galoppera i stället. 

Efter lite tragglande blev han jätte fin! Det är en sån härlig känsla när han kan behålla den stora luftiga traven genom hela travprogrammet. Dessutom gjorde han super fina travökningar! 

Nu måste vi verkligen träna på lite inför tävlingarna i Högbo om ca tre veckor. Mera programridning! 


Pumba såg jätte fin ut och han har verkligen utvecklats senaste tiden. Nu börjar han verkligen röra på sig! I morgon startar Mirre första klassen 16.18 och andra 19,01. Håll tummar och tår, både för henne och laget! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0