Sex månader

Idag den 20/3 har det gått sex månader sedan min älskade mamma gick bort! Jag kan inte fatta att det gått så lång tid, samtidigt som det känns som igår...

Jag och Marco var ner och tände ljus i minneslunden och det är fortfarande så himla jobbigt. Jag saknar henne så otroligt mycket! 

Det kan komma över mig helt plötsligt, ofta när jag är ensammen eller ska sova. Det känns fysiskt som ett slag i magen, nästan så jag tappar luften... på riktigt! Hon är verkligen borta! Hon kommer inte tillbaka...det är verkligen så. Min mamma, min fina, pigga, glada mamma... Hon som alltid har funnits där, som alltid ställt upp för mig, som hjälpte mig när jag var yngre och inte mådde så bra. Tack vare mamma blev jag frisk igen! 

Vi stod varann så nära, har varit med om så mycket tillsammans....

Det kommer säkert fortsätta vara jobbigt, det är väl endel i bearbetningen. Vissa dagar går lättare än andra och utåt sett visar jag inget. Det är väl därför det kommer när jag är själv eller med familjen. Någonstans måste det ju ut! 

Ni som har era mammor och pappor i livet, var rädda om dem!  Man vet aldrig hur fort det kan gå...


Jag tror ändå att mamma finns där någonstans. Hon finns med oss..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0