Korsförlamning?

I morse uppträdde Majsan med  stel bakdel och hade svårt att flytta sig i boxen. Funderar om det kan vara en lindrigare korsförlamning...? Det syntes ingenting igår när vi tog in de! 

Hon fick i allafall stå kvar inne idag och när pappa var hit mitt på dagen och tittade till henne, så stod hon ibland på alla fyra och ibland vilade hon höger bak. 

När jag kom hem kunde jag ta ut henne ur boxen och ställa henne i stallgången. Hon verkade fortfarande lite stel i bakkärran, samtidigt verkar hon ha ont i höger bak ( hovböld?). Ja, jag vet inte... Hon får nog stå inne i morgon också, så får vi se hur hon ser ut på eftermiddagen. Vi har i allafall tagit bort hennes krafftfoder. 
Arkivbild



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0