Någon som har nå tips?

Idag provade vi med Dante igen....

Började att tömköra honom, med hoppsadeln på. Det var inga problem. Hängde sedan på honom och Mirre gick med honom. Det gick också bra. Då satt jag upp och Mirre släppte honom, så att jag skrittade själv. Det gick också bra.....ända tills jag skulle trava. Då drar han lika panikartad igen och den här gången fick jag käka grus! 

Nu fattar vi ingenting!!! Han verkar inte ha ont i ryggen. Jag har klämt, känt och tryckt och han reagerar inget. Och han reagerar ju inget när jag hängde eller skrittade?! Kan det vara så att han blev rädd när Mirre åkte av? Sadeln snurrade ju runt och stigbyglarna slog honom på sidorna och han skenade hem. 

Vi tar gärna emot tips på hjälp nu, för han kan ju inte fortsätta så här. Då kanske han lär sig att han kan slänga av oss. Det har så klart varit väldigt mycket för honom på kort tid nu, så vi kanske bara behöver börja om, han är ju så ung också. Vi ger inte upp, men samtidigt är vi inte främmande att ta hjälp! 



Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag tror det är unghäst fasoner tyvärr.. känner man när han drar iväg så man skulle ev hinna ta tag i han? Låter hårt, men kanske sätta på en graman så man har nåt att ta i när hanb drar iväg så man får stopp? Svårt de där... samtidigt vill man inte va för hård men som du oxå säger, han får ju inte lära sig att kasta av er heller!
Lahto var helt grönjäklig I samma ålder, testade järnet. Svårt som sagt.. men jag tror ni fixar det till slut ändå med el utan tips :)
Kram på er

Svar: Jag provade direkt att dra i en tygel men han bara fortsatte. Går inte att få stopp. Jag är inte så bra på att sitta kvar heller. 😁Jag tror vi får börja om och ta det väldigt lugnt. Det löser sig säkert, på ngt sätt! 😖😜
lizettepadellaro.blogg.se

2015-09-08 @ 20:26:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0