Guld stjärna till Gem

I kväll var tredje dagen i rad som jag tömkörde Gem och i kväll var hon super duktig! Hon gjorde fina fattningar och övergångar i båda varven. Jag kunde ändra på henne och hon bibehöll kontakten (utan att bli upprörd). Hon var helt enkelt väldigt avspänd och fin, så därför höll jag inte på nå länge alls. 


I morgon får hon ( och Sune) en välförtjänt vilodag, sen får vi se om jag eller Mirre rider henne på fredag. 

Mirre trimmade lite med Sune också i kväll och det såg jätte fint ut. Allt sitter på träning och det ser väldigt enkelt ut. Tävling är så klart en annan sak, men förutsättningarna är ju mycket bättre om allt sitter på träning. 

Mirre har verkligen utvecklat sin ridning sedan förra säsongen. Allt är mycket säkrare nu och är det något som inte funkar så vet hon själv hur hon ska rida för att lösa det, " Ryttarkänsla".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0