Härlig söndag

Idag har det varit riktig vårvärme, så härligt. 

Mirre red Sune idag. Så härligt att ridbanan börjar bli ridbar, även om den är blöt ännu. Nu slipper vi åka till Ånge hela tiden. 


Hon rider Sune så himla bra. Det ser så enkelt ut. Filmklipp finns på Insta: @lizettepadellaro 
Sune fick sedan gå ut utan täcke och naturligtvis rullade han sig i skiten! 

Gem longerade jag i grimman idag, eftersom vi misstänker att hon har ont/ problem i munnen. 

Hon har de två/tre sista gångerna vi ridit varit väldigt känslig, framför allt i höger tygel. Från början tänkte jag inte så mkt på det, eftersom hon är väldigt känslig och inte riktigt stadig ännu. Men i fredags var hon inte alls sig lik. Det gick nästan inte att ta i höger tygel. Jag försökte titta henne i munnen och tyckte jag såg att hon var röd på insidan kinden på höger sida. Vi vill nu inte sätta in bett, förrän vi kollat detta ordentligt. I morgon ringer jag och bokar tid. 

Vi raspade tänderna nästan direkt när hon kommit hit och hon var då jätte vass. Det var dock svårt att ta allt, så det blir bra att få det gjort ordentligt. Dock får man lite dåligt samvete som ridit henne ifall hon haft ont!!!


Gem ääälskar slickstenen! :) Även hon fick gå ut utan täcke idag, gissa hur hon ser ut nu....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0