Sune och Gem idag



Som jag skrev tidigare, så blev det ett tömkörningspass med Gem idag också. Hon var jätte duktig och gjorde fina fattningar och övergångar. Hon blev lite upprörd från början, när jag vill att hon ska bibehålla stödet fast jag ändrar på henne. Dock är hon ganska lätt övertalad och jobbade sedan jätte bra. Just stödet i handen är något vi jobbar mycket med. Hon måste våga ta stöd och ligga kvar där. När hon väl blir stadig i det kommer hon bli farlig. Jösses vad hon kan trava! Tänkte faktiskt fortsätta med tömkörningen även i morgon, kanske över lite bommar. Jag vill se om detta intensiva arbetet gör någon skillnad i ridningen sedan. 

Mirre red Sune nu i kväll. De red delar ur Msv C, men testade sedan allt i från byten i vartannat, byt-byt och halvpiruetter. Jag tycker Mirre ska prova dessa grejor, när ändå Sune kan och utan krav och utan att krångla till det. Bara leka fram det! Mirre fixar mer än hon tror. Hon har verkligen utvecklats som  ryttare! I morgon rider hon Sune igen, på torsdag får han vila. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0