De senaste dagarna

....har jag följt min plan med Sune. Idag red jag ett dressyrpass med fokus på galoppen. Jobbade igenom arbetspiruetter, slutor och byten. Sune jobbade på riktigt bra. Han känns mjukare och mer eftergiven nu, men jag måste så klart hålla efter det. Red på ganska mkt framåt i galoppen idag. I morgon tänkte jag fokusera mest på traven. 




Har även börjat packa. Det är en hel del som ska med när man ska vara bort några dagar, men det ska bli sååå roligt!

Mirre har hoppat lite med Elke. Det gick jätte bra.

Vi har även provat att duscha henne. Det tyckte hon jätte mycket om. Hon stod som ett ljus.



Än så länge när Mirre rider ut, så går jag med. Men Elke är verkligen en snäll och trygg häst.

I dag var tanken att Mirre skulle rida Elke, men hon har fått ett litet sår på höger bak och var väldigt svullen. Antagligen är det såret som orsakar svullnaden, men hon är inte halt och verkar inte ha ont, så vi gick en promenad med henne i stället och sedan kylde vi benet. Vi får se hur det ser ut i morgon, men är hon fortfarande svullen blir det en promenad i morgon med. Vi vill inte riskera något.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0