Gamla minnen

Hittade några gamla album på våra hästar vi haft:

Kitz, våran första häst. Ett arabsto, som jag och mamma delade på från början. Kitz kördes även in och gick i både enbett, par och fyrspann. Kitz var även min kurshäst när jag gick RIK O . Tyvärr fick hon somna in pga en tumör. 

Little Moyalie, Moyalie som hon kallas, henne köpte vi när hon var endast 7 månader. Hon var sällskap till Kitz, men även henne körde vi in. Har gått enbett och par. Moyalie är "still going strong", 32 år gammal! 


Saga, ett fantastiskt arabsto som vi köpte när jag och mamma inte kunde dela häst längre. :) Vi körde och red in henne själv. Det var henne jag började min tävlingskarriär på. Jag tävlade först i hoppning, men efter en skada blev det dressyr. Vi tog massor av vinster och placeringar upp till det som nu är Msv C. En helt fantastisk lite häst, som jag lärt mig så mkt på. Vi startade tom ngn Msv B. Saga blev dessutom "Årets arab" i dressyr, tre år i rad!  Även hon fick somna in i förtid pga en cysta.



Terry Jack, kallad Terry. Han hittade vi när vi skulle byta bil! En jätte fin shettis, som vi körde in. Terry fick somna in pga ålder och dåliga tänder. 


Sison, ett halvblod som kom till oss med en lastbil från Skara, endast ett år gammal. Red in och utbildade och tävlade honom tom Msv B. Såldes senare till Finland, där han tävlade både i hoppning och fälttävlan. 

Alla dessa hästar har lärt mig så otroligt mycket och vi har haft så mycket roligt med de. Det är många fina minnen! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0