Senaste dagarna

Har inte samma lust och inspiration till bloggen just nu. Det känns inte som jag har så mycket att skriva om egentligen. Vi rider på och jobbar med Sune och Gem, men det känns som jag bara skriver samma hela tiden. Även om ni är några som kikar in här varje dag, så får ni nöja er med att jag uppdaterar när jag har tid och lust. Jag vill ändå ha bloggen kvar, för det är roligt att kunna titta tillbaka.

Både jag och Mirre uppdaterar på Instagram, så man kan följa oss dagligen där: @lizettepadellaro
@miranda_dressage

Hur som helst så har båda hästarna jobbat på bra senaste dagarna. Gem har gjort stora framsteg på endast en månad, som hon nu har stått hos oss. Vi rider nu helt utan snodden på henne och hon blir stadigare och starkare hela tiden. 

Idag har vi varit upp till Ånge med båda. Mirre red igenom LCn för första gången på Gem. De red den två gånger och andra gången var mkt bättre än första. Det märks att detta är helt nytt för henne och hon vet inte riktigt vad som förväntas av henne. Därför ska vi nu fram till tävlingen, om tre veckor fokusera på program träning. 

Sune hade, innan vi for upp idag, lite ont i magen. Han var lite gasig, så det var nog därför. Jag longerade honom lite lätt innan vi for och uppe i Ånge red jag ett lättare pass bara. Han kändes i allafall som vanligt när jag red, skönt! 

På tisdag har Mirre friluftsdag på skolan och får då åka och träna i stället, så då åker vi ner till Linnea med Gem. Vi lägger lite X-tra krut på henne nu, eftersom hon ska tävla snart. Sune kan ju dessutom sina saker! ;)


Det är så härligt med längre och ljusare dagar nu tycker jag. Man blir piggare och man hinner mer! 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Tudelu!
Testat http://shop.hippok9.nu/default.asp?articlenr=KAMPMAG
Magbalsam. Körde de på Ebbe ett tag för sin känsliga mage.

2016-03-02 @ 08:02:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0