Lite snöpulsning i kylan

Så blev det kallt igen, ca -20! Det är lite för kallt, men jag hade bestämt mig för att rida Sune idag. 

Kunde hålla till på ängen idag. Perfekt med lite snöpulsning. Började att longera honom eftersom han varit ganska pigg ( gammel  gubben), för att sedan sitta upp och rida lite. Det blev endast grundläggande, men Sune känds fin. Jämt stöd i handen och mjuk i sidorna. Dock  vågade jag inte galoppera framåt som jag skulle vilja. Det är fortfarande is under snön och det blir lite halkigt i bland. 

I morgon planerar jag och Mirre att åka upp till ridhuset och trimma lite. Hoppas det inte blir för kallt bara...

Så här skönt tyckte Sune det var att rulla sig efter dagens pass...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0