Mardröm!

I kväll när jag skulle gå ut och fylla vatten innan vi tog in hästarna, ser jag att hagen mellan Gem och övriga är riven. Gem är borta och de andra tre travar bort över på vägen. Vi följer spåren som leder ner mot E14 och ser där bilar vid sidan av vägen med blinkande ljus! Gissa om man blev rädd!? Jag tänkte, nu ligger det en häst på vägen! Som tur var, hade de kommit undan med blotta förskräckelsen. Hästarna var ganska lugna och Marco och en väldigt snäll kvinna, som stannat, kunde leda hem de. 

Jag och Mirre for tillbaka hem och följde hovspåren efter Gem. De ledde låååångt upp i skogen vid huset bortanför oss. Där stod Gem stilla och väntade och vi kunde lugnt leda hem henne. 

Allt verkar ha gått bra med alla fyra hästarna! Tack gode Gud för det! I morgon får alla gå tillsammans, eftersom det var tråden emellan de som ngn försökt gått igenom. Det blir nog inga problem att släppa i lag dem. Sune verkar ganska förtjust i Gem. 

Mirres träning idag gick jätte bra, men mer om den i ett annat inlägg. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0