Tandkoll

För ngn vecka sedan ringde jag och bokade en distriktsveterinär som är väldigt duktig på tänder. Eftersom dem hade väldigt mycket just då, så satte de upp mig på kölista. Idag ringde de och frågade om det gick bra att komma!

Eftersom varken jag, Marco eller Mirre kunde komma ifrån, så frågade jag pappa. Snäll som han är så ställde han upp och hjälpte till. Han for hit och tog in Elke och var med medans veterinären kollade Elkes tänder. 

Elke var inte vass, men däremot hade hon ett sår i ena mungipan! Därför ska hon nu inte ha bett i munnen på några dagar. Det var även lite små sår längst in vid kindtänderna, men dessa hade inte så stor betydelse. Vi ska nu växla bett ( ca 3 olika) och även nosgrimma. 

Skönt i allafall att få detta kollat, så man vet att allt är O.K. Nu är det bara att köra på sen! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0