Dålig dag eller...

Idag blev det inget bra pass med Elke. Eller ja, skritten och traven funkade ganska bra. Det går nu bättre att ställa henne utåt och inåt, men hon är väldigt känslig i munnen...

Vänster galopp gick inte alls idag! Så fort jag skulle fatta galopp körde hon upp huvudet och ställer utåt, samtidigt som hela hon välter inåt. Det går inte att galoppera då! Hon blir nästan ostyrbar när hon gör så. Höger galopp var inga problem och att trava på volten i vänster varv gick bra, ända tills jag fattade galopp..... Jag fick ge upp till slut, för det känns som hon protesterar för ngt?! Kanske ngt i munnen eller ngt annat som stör henne? Eller bara en dålig dag?

Som tur är har vi ju en tid på kliniken på fredag, för att kolla upp knölen på höger bak (som nu har blivit mkt mindre). De får kolla igenom henne ordentligt då och även kolla i munnen. Funderar även på om det är ngt med höger bak, där hon fick smällen , som spökar? Eller har det gjort att hon snedbelastat...men hon har inte visat ngn hälta på hela tiden!?

När jag tittar tillbaka ( ganska bra med bloggen), så har vänster galoppen blivit sämre och sämre sista veckan ( dryga). Är väl ingen idé att spekulera, vi får se på fredag. Hon får vila i morgon och på torsdag tänkte jag longera henne för att se hur/om galoppen funkar då. 

Sune gjorde jag ett morgon pass på idag. Satt på honom före 08.00 i morse. Jobbade mest galoppen idag, arbetspiruetter och slutor. Det var ngt segt för skänkeln från början, men blev mkt bättre till slut. Ett bra pass! I morgon får även han vila. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0