Mycket mjukare

Mirre har inte ridit Elke på ett tag nu. Dels har hon varit sjuk och sen har hon fokuserat på Sune inför Jeanna träningen. I går var alltså första gången på nästan två veckor, som Mirre red Elke. Hon skrittas fortfarande och jag har jobbat mycket med mjukheten i sidorna och att kunna kontrollera bogarna, samt lite skänkelvikning. Vilken skillnad och vad mjuk hon är, sa Mirre nästan direkt när hon satt upp. Jag blir så glad att höra detta och det gör ju bara att jag verkligen vill fortsätta hjälpa både Elke och Mirre. Det är ju roligt när det ger resultat det man gör och att Mirre känner skillnad. 

Idag var det min tur att rida Elke igen. Hon är såå mjuk och fin nu, så man vill så gärna börja trava med henne igen, men vi skrittar väl över helgen i allafall ( då har hon skrittat i 2,5 vecka). Sedan kan vi kanske börja med liiite trav. Ska höra med Mirre. :)  Tänk att Elke som var så svår att skritta med förut, är nu så himla fin. 

Mirre red förresten Sune samtidigt som jag red Elke idag. Sune har vilat i två dagar, så det var lösgörande arbete idag med fikus på låg och rund i formen. Just rund i formen "mer på tygeln", var ngt som Jeanna påpekade också. Sune vill gärna gå i sin komfortzon och gärna trycka upp nacken och bli ngt öppen i formen, framför allt i rörelser. Mirre jobbade honom väldigt bra idag och hade honom riktigt rund redan från start i skritten. I morgon blir det mera rörelser och programdelar. På söndag är det tävling! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0