Bättre piruetter

Det första jag fick göra idag, innan jag kunde rida Sune, var att agera hovslagare. 😜Ena bakskon satt på sne när jag tog in honom, så jag tog av den. Tänkte att det är lika bra att ta av den andra bak också. Han brukar inte ha några problem att gå utan några dagar och ridbanan är ju mjuk. JÄKLAR va jobbigt det var att få av skon. Jag har ju inte rätta tekniken och så fick jag inte tag riktigt på sömmen, men skam den som ger sig! Efter ett antal svordomar och skakiga ben, så var den av! 


Sune kändes pigg och fin idag. Liite mer i handen från start, men efter ett tag blev det bättre. Jag jobbade lite arbetspiruetter idag med och jag tycker faktiskt att han gör de bättre nu än innan skadan?! Jag vet inte, eller så känns det bara så. Får väl höra vad Mirre tycker när hon ska rida honom. 

Elke vilar idag och Sune vilar i morgon. Då ska Mirre rida Elke. Vi har ökat på med havren till Elke nu. Hon verkar behöva det.  Det går ju åt xtra energi och protein vid pälsfällning också och så jobbar hon på ganska mkt nu. Vi får väl se om det gör ngn skillnad. 😊


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0