Lite kämpigt idag

Idag fick jag och Elke kämpa lite, vi hade lite olika åsikter ett tag. 😜


Jag tycker det är jätte roligt att jobba med att få hästarna liksidig, jämna i handen och lösgjorda. Om man kan vara nörd i det, så är jag nog det. Det är nog utmaningen i arbetet som är så rolig och att man får ett kvitto direkt när hästen väl är på plats. 

Elke kan ha haft lite träningsvärk också idag, så det var därför det var lite X-tra jobbigt. Jag ville att hon skulle vara rakare i halsen i höger varv, så att hon fick med sig yttersidan och jag ville att hon skulle ta ett jämnt stöd i handen. Jobbade mkt med att få henne rakare på vänster tygel och endast ställa i ganaschen till höger, sätta in höger bak in under sig. Detta var jobbigast i galoppen, men när hon släppte efter och var med mig, gav hon en fantastisk känsla! 😊 

Det finns SÅ mkt att utveckla i Elke bara hon blir starkare. Man får ju heller inte glömma att hon är faktiskt bara 6 år, men riktigt riden i bara ca 1 år och 3 månader. Det är den tiden vi har haft henne. Innan var hon i princip bara inriden. 

I morgon blir det nog en uteritt med henne och Pumba. På eftermiddagen/ kvällen åker vi till Timrå för helgens meeting med Sune. 


Det har varit jätte roligt att få jobba med Elke den här veckan. Nästa vecka vill nog Mirre rida henne igen. De ska nämligen tävla i Jättendal den 13/8. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0