Klinikbesök -Sune

Idag har jag varit iväg med Sune på kliniken, för en hälsokoll. 

Sune ( och Mirre) har gjort en jätte bra säsong och för att ha ett bra utgångsläge inför nästa, så ville vi kolla att alla va bra. Han blir ju trots allt 19 år!!!

Hur var det då...ja, Sune är väldigt fräsch för din ålder och med tanke på den nivån han tävlas. Ohalt i skritt och trav, både på rakt spår och vid longering. Lindriga reaktioner ( ömmar ngt)fram vid böjprov, men allt inom normala gränser med tanke på hans ålder. 😊 Ingen behandling behövdes, utan han ska skrittas i 2-3 veckor och det var helt enligt våran plan också. 

Helt fantastiskt vad denna häst är hållbar! Jag tror jag behandlat honom en gång när han var yngre, annars har det " bara" varit ngn hovböld och balltramp. Något rätt i träningen måste man ju gjort, sedan tror jag att hans exteriör har stor betydelse också.   

Efter "vilan", börjar vi vinterträningen med honom och ser fram emot en spännande och rolig säsong -18, med förhoppningsvis ett junior SM som höjdpunkten. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0