Kämpigt!

Idag red jag Elke och Mirre red Sune. 

Både jag och Elke fick jobba ordentligt kan jag säga. 

Redan i uppvärmningen var jag noga och konsekvent med att hon skulle svara för skänkeln. Jag fick säga åt henne några gånger, men sedan lyssnade hon riktigt bra. 

Efter uppväming, jobbade jag galoppen. I vänster varv har hon svårt att ställa/ böja sig utåt och ta riktigt stöd på yttertygeln. I stället vill hon skjuta ut höger bog och gå med bakdelen innanför sig. Jag fick jobba mkt med detta. Samma sak i höger varv, där vill hon inte ställa/böja igenom riktigt inåt ( till höger). Även här fick jag jobba med henne ett tag. 

Det blev mkt galopp idag och hon tyckte det var lite jobbigt, men samtidigt måste det här jobbet göras. Jobbar vi med det här nu, så blir det mera finlir sedan. 😊

Mirre joggade bara Sune i alla gångarter. I helgen ska de träna för Jeanna. Jag ska gå en promenad med Elke innan vi åker och på söndag får hon vila. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0