1:a ridpasset hemma

Äntlugen lite bättre temperatur, ca 15 grader på dagen idag. 

(null)

Idag var det dax för första ridpasset hemma på Janeiro. Jag började att longera honom och därefter hoppade Mirre upp. 

De är ju så klart ännu i " lära känna" stadiet och därför blir det väldigt basic så här i början. Han har dessutom vilat länge så han behöver bli starkare i kroppen. Det märks även på att han blir lite bakom i formen ibland och har lite svårt med kontakten emellanåt, MEN med tanke på detta är han fantastiskt fin! Mirre passar såå bra på honom. 😍

Ska bli så roligt att följa de här två och se de utvecklas tillsammans. I morgon tänkte jag tömköra honom. Han är mkt tömkörd och det är ju toppen. 

Mirre red även Elke idag och jag fick nästan säga åt henne att sluta rida😜. Skämt å sido, Elke var super fin! Nu verkar hon helt fräsch och så positiv och taggad. Vi fortsätter sakta öka på ridningen med henne. 

Jag red Sune idag och han är också pigg i kylan 😁

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0