Så typiskt! ( otäcka bilder)

Igår kväll när vi tog in Sune och Elke, skriker Mirre: Hon har skurit upp ögat!!!
Jag fattar först ingenting, förrän jag ser Elke.....

(null)

Hon har antagligen kliat sig och fastnat och därmed slitit sönder nedre ögonlocket. 

Jag ringde distriktsveterinären direkt, som kom så fort hon kunde. Veterinären gjorde ett bra jobb och var väldigt noga när hon sydde ihop ögonlocket. 

(null)
I morse såg det ut så här. Hon blundade när jag knäppte kortet. Annars ser det bra ut,även om det är svullet. 

Som tur var, så är inte ögat skadat. Nu hoppas vi att hon kan låta bli att klia upp stygnen, så ska det nog läka bra. 

I morgon ska vi köpa en huva som skyddar ögat, så att hon kan gå ute i hagen. Hon har stått inne idag och får stå inne i morgon tills vi kommer hem från stan. 

Non ska besiktas i morgon, så håll tummarna att allt går bra och hon får flytta till sina nya ägare. 😊

Det blir så klart ingen tävling med Elke den 24/7, men huvudsaken är att Elke blir bra igen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0