Finaste Elke!

(null)

I kväll har jag ridit denna fina ponny, då Mirre jobbar kväll. 

Elke har vilat lörd-sönd, men kändes ändå fin. Inte riktigt så kvick för skänkeln som jag ville ha henne, från början, men sen blev hon bättre. 

Jobbade lösgjordhet och spårning. Det blev även mkt förvänd galopp idag, där hon bara blir starkare och starkare. Växlar med att lägga in ett enkelt byte emellanåt. De börjar hon förstå allt mer. 

Avslutade med öppnor och diagonalslutor, där jag tog spöt och petade lite x-tra på henne. Superfina skolor, där höger öppna avslöjades när jag red den innanför spåret. Sååå nyttigt att rida utan " väggar".  

När jag red höger öppna innanför, ville hon slinka ut åt alla håll. Så jag började med att bara rida rakt fram innanför spåret och sedan ställde jag lite inåt. Efter några försök blev det bättre, men detta behöver vi jobba vidare med. Bort från spåret!!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0