Lösgörande och noggrannhet

Elke har vilat två dagar efter helgens träning och Sune har också tagit det lite lungt. Idag var det dax för ett riktigt lösgörande pass. Jag red Elke och Mirre red Sune. 

Jag började med att mjuka upp henne riktigt i sidorna. Tycker hon är mkt bättre i vänster varv nu än tidigare, ffa galoppen. I höger galopp fick jag jobba ett tag med ställning, böjning och efter ett tag blev det bättre. Jag vill ha mjukhet och att hon rundar dig i innersidan, utan att tappa ut ytterbogen. 

Den förvända galoppen funkade bra åt båda hållen. Här växlade jag med att fatta galoppen från skritt och det gör hon bra, men vill gärna köra upp huvudet och nu är det slut med det. Nu måste vi vara noggrann med detta! 

Avslutade med lite svag öppna i galopp åt båda hållen. Vänster gick jättebra! Höger var lite jobbigare, men jag blev ändå nöjd till slut. 

Sune kändes bra tyckte Mirre. De trappar mu upp eftersom mot nästa helg. Då är det tävling igen! 

I morgon rider jag båda, då Mirre inte hinner för hon har match. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0