Vilovecka

Efter förra helgens tävlingar, har Sune fått vila. Tanken är att han vilar över midsommar åtminstone. 

Eftersom det är sommar och hästarna går i stor hage, de är ute ca 12-14 timmar om dagen, så går det bra att Sune vilar flera dagar i följd. Hästarna rör sig så mkt ändå på dagarna. 

Under vintern, när de knappt rör sig alls och inte är ute lika länge, låter jag Sune aldrig vila mer än en dag åt gången, annars är risken stor att han får kolik. 

Annars tycker jag vila och återhämtning är jätte viktigt! Det är under vila hästarna bygger muskler, samt att jag tror att man undviker onödiga skador. 

Sune är ett bra betyg på att vi gjort och tänker rätt i träning och tävling. Han är 19 år och finare än ngnsin.  Sen behöver ju en äldre häst röra på sig för att må bra, så hade vi inte haft så stora hagar, där hästarna går tillsammans, hade jag nog inte låtit honom vila nu, men jag vet att detta är bra för Sune. 

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0