Förvänd galopp

Igår red jag Elke igen ( Mirre red Sune). 

Hon är ju så himla fin hemma, inga kickar alls. Jag jobbade mkt med rakriktning och bogarna på plats. Lite jobbigt tyckte hon att det var, men hon försöker ändå. Ibland gör hon nästan för mkt. 

Jobbade endel med den förvända galoppen. Den är superbra för rakriktning och att få bogarna på plats, tycker jag. Elke har verkligen blivit både starkare och stadigare i den. Hon har lite jobbigare i vänster galopp i den förvända just nu. Det är för att vänster bogen inte är riktigt på plats. I höger går det lite lättare ( den var svårast förut). Ändå kan hon nu göra tre bågar i båda galopperna ( på kort bana). De är inte perfekt, men det är en bra början. 😊

Idag har båda vilat, men i morgon rider vi igen. Då rider jag Sune och Mirre rider Elke. På lördag är det tävling för henne igen. På söndag är det träning med Sune och nästa helg är det dag för SM kval igen.....fullt upp kan man säga! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0