Fina Sune

Tur vi har Sune att rida nu när Elke vilar en vecka. 

Idag red jag honom och vi fokuserade på att vara kvick och framme för skänkeln. Redan i skritten från början kände jag att han inte svarade riktigt för vänster skänkel. Fick säga åt honom ordentligt ngn gång, sedan dansade han lätt åt sidan åt både höger och vänster. 

Jobbade även endel med att bibehålla bjudningen i piruetterna. Sune vill gärna bromsa så fort man går in och ska vända. Jag vände ca två språng sen gasade jag framåt, vände igen och gasade o.s.v. Efter ett tag kunde bag hå in på linjen och göra en halvpiruett där han bibehöll galoppen och bjudningen. Då är piruetterna så mkt enklare och de blir även mkt bättre! 

Härligt höstväder har det varit idag, ca 19 grader! Hoppas det fortsätter så här...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0