Lika idag

Jag började longera Elke idag för att riktigt se hur hon rör sig. Man kan ju inte se ngn hälta, men i vänster galopp tar hon inte ut baksteget. Höger galopp, som hon inte fattar när man sitter på, går bättre i longering??!!

Därefter red jag henne  igen. Hon känns ganska bra i skritt och trav, men idag testade jag lite skänkelvikningar och den till höger, när jag flyttar för vänster skänkel flyter på bra. Den till vänster, när jag flyttar för höger skänkel känns emellanåt orytmisk och nästan så hon känns halt ibland. 

Jag tror eller inbillar mig att det är ngt i höger bak. Att fatta höger galopp var lika svårt idag också. Går typ 2 ggr av 10! 

Jag tänker ringa kliniken i morgon för jag vill att de tittar på henne under ryttare. Någonting stör henne.... men vad. 

Allt detta kom ju så plötsligt. Eller är det ngt hon haft som hon gjort värre ihagen? Ja, jag vet inte. Blir tokig på detta!

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0