Återbesök och tandkoll

Idag har Elke varit på återbesök på kliniken. Jag berättade att hon är superfin i ridningen nu och veterinären tyckte det var jätte roligt att höra. Hon tittade på henne i longeringen och tyckte att hon travade och galopperade som en storhäst! 

Vi fick nu grönt ljus att träna på som vanligt. Vi ska fortsätta tänka förebyggande och bygga upp muskulaturen på bakdelen ( men det gäller ju alla hästar). Gärna jobba med bommar och även lägga in tömkörning då och då. 

Hon ska hållas varm över bakdelen och med fördel värmas lite lätt utan ryttare innan ridning. Jag funderar på att köpa en värme filt eller liknande, som hon kan stå med före och efter ridning. Det kan vara skönt för alla hästar. 

Passade även på att kolla tänderna på henne, var nog drygt ett år sedan sist. Hon såg fin ut och var endast lite vass längst in nere på vänster sidan. I övrigt var det inget speciellt. 

(null)

Nu hoppas vi att hon håller sig nogorlunda lugn i hagen, så det inte händer ngt mera. Nu vill vi kunna träna på och ev göra ngn tävling. Hon kommer även läggas ut på annons framöver. 😔

Jag önskar vi hade möjligheten att ha kvar henne och ändå satsa på en storhäst till Mirre, men det har vi inte. Elke är en fantastiskt fin ponny och jag är övertygad om att hon kommer gå långt med rätt ryttare! Hon är alldeles för fin för att bara gå och skrota. Hon ska tävlas! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0