Underbar lördag

Vilken härlig dag det har varit idag! Vi har varit ute hela dagen. Började att äta frukost ute på altanen. Sedan gjorde jag rent Xets sele och träns, inför starten på onsdag. Därefter red jag Xet. 

Har hittills bara mjukat upp honom i skritt, för att jag vill att han ska bli starkare, men idag provade jag även att trava på honom. Från början förstod han inte att han skulle trava. När jag väl fick honom i trav, var det väldigt jobbigt att trava på en volt. Efter några varv blev det ändå ngt bättre, men det märks att han har varken styrka eller balans. Det blir något att jobba med. I skritten är han ju mycket bättre nu, än från början.

Efter lunch, även den ute, red jag Sune. Ett kortare pass på träns idag. Miranda red efter mig och Pumba var ännu finare idag, än igår ( han var jätte fin igår också). Idag fick hon ihop honom ett snäpp  till och Miranda tyckte själv att han var väldigt mjuk redan från start. Bådar gott inför morgondagen....

Hästarna har verkligen njutit av solen idag....





Kommentarer
Postat av: Marianne

Lycka till idag !

2014-03-30 @ 08:41:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0