Det blev vinter igen

I går ( på min lediga dag) , snöade det hela dagen. Vilket skit väder!  Jag vill ha vår nu! I dag var det lite bättre i allafall, men då jobbade man hela dagen.

Underlaget är inge vidare på ridbanan nu, det är is under snön. Därför var jag på ängen med båda hästarna igår. Sune är lite piggare igen, men jag tar ändå det lite lugnare med honom, så det blev ett longeringspass med mycket övergångar. Jag vill ge honom lite tid att komma igång igen. I påsk tänkte jag rida igång honom lite mer. Tänkte även åka upp till Ånge ngt. Mirre behöver rida igenom lite program med honom. De gör nämligen årsdebut 16-17 april! 

Gem fick också ett pass på linan med många trav-galopp övergångar. Hon var jätte duktig. Lyssnade fint och galopperade lungt och balanserat. Gem behöver stärkas i galoppen och då är ju övergångar jätte bra. I morgon ska Mirre rida henne. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0