”Baby Steps”

Idag var det Elkes tur att tävla, en LB och en LA. Det är ngt hon gör enkelt hemma...

...men när vi kommer på tävling spänner hon sig på ngt vis och vill inte riktigt gå fram. Hon kickar i galoppen och går med handbromsen i. 

I första klassen var traven ganska bra, men i galoppen kickade hon och vill inte gå fram...

Till LAn tog Mirre ett spö och taggade till henne ordentligt och visade även att det är inte O.K att hon kickar i galoppen. Hon blev då bättre, även om det blev mkt missar så tyckte Mirre att känslan var bättre...baby steps! 

Procenten är ju inget att hänga i julgranen, men det går ändå sakta framåt. Nu har vi en ny strategi till nästa tävling och fram till dess ska vi rida henne ännu känsligare hemma. 

Jag har anmält mig med henne på två storhäst tävlingar. Det ska bli riktigt roligt och jag ser fram emot att få tävla igen. 😁

Jag är så stolt och imponerad över Mirre, som kämpar på med en otrolig ödmjukhet och vilja. Många andra skulle ha gett upp för länge sen, men inte Mirre. Hon vet ju så klart vad hon kan hemma och att om Elke bara släpper på handbromsen, då jäklar! 

Det är ändå roligt att få så många fina kommentarer om vilken fin ponny hon är....för det är hon. 

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0