Förvänd på Cocco

Tisdag, betyder att jag rider Cocco, så det har jag gjort idag. Var först till Ånge och tränade för Peter(mer om det i ett senare inlägg).

Cocco är, som jag sagt tidigare, väldigt fin nu. Idag jobbade jag lite skänkelvikningar i traven. Gick riktigt bra, när vi hittade ett framåt flyt. Gjorde även endel övergångar, där hon är mkt bättre nu.

I galoppen fortsatte jag tänja på gränsen, när det gäller samlingen. Jobbigt var det, men duktig var hon! Gjorde även fina fattningar från skritt. Där kommer hon upp väldigt med framdelen i fattningen.

Höger förvänd galopp gjorde jag bara en gång, för den gick så bra. Vänster däremot fick vi ta om några gånger. Jag fick även motställa (ställa höger) så att vänster bogen kom fram, då gick det enklare för henne. Är lite att jobba med där, men hon är redan bättre än förra veckan. :)

Nu ska Cocco få vila två dagar, dels så har hon gått ganska mkt nu och så har Miranda långdag och fotboll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0