Nakenfisar

Idag har det varit ca 7 grader varmt, så alla hästar fick vara nakenfis ett tag. 

Började att rida Sune idag. Han kändes lite seg, så jag tog ett spö och petade lite på honom och då vaknade han till. Har inte ridit med varken spö eller sporrar på hela vintern,men nu är det dax att vakna till. 😊

Janne, tömkörde jag över bommar. Fick honom att samla traven över bommarna, så han fick lite " häng" över dem. Han gjorde även fina övergångar från galopp till skritt. 

Även Elke red jag. Hon känns som vanligt fin. Fick jobba lite ned skänkelvikningarna idag, ffa undan höger skänkel. Här vill gärna bakdelen komma ngt före och då tappar hon takten i traven. Efter att jag tagit om det några gånger och när jag tänker försiktigt åt sidan och framåt, då gick det bra! 😊

Hästarna tyckte det var skönt att få vara utan täcke. 

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0