Peter träning!

Idag var det dax för Peter träning igen. :) Alltid lika inspirerande att träna för honom.
 
Jag började med att jogga i gång i trav och redan då tyckte Peter att traven blivit mkt bättre! Det har den verkligen blivit. Han rör sig större och luftigare nu och bättre ska det bli.
 
Därefter gick vi över till galopp arbetet och där fick jag tänka svag, svag öppna och samtidigt våga lätta på handen. Det är ngt jag måste tänka på oftare, att våga lätta! Sune jobbade på riktigt bra och kändes lätt och fin i handen. När jag vågar lätta blir galoppen dessutom luftigare framtill.
 
Efter galoppen gick vi över till mera travarbete igen och då fick jag bl.a rida skolorna på lite olika linjer. Sedan fick jag göra en jätte bra övning: öppna- sluta-öpnna-sluta o.s.v. Detta utan att ändra på någon ting , förutom positionen. Alltså inte ändra på ngn böjning eller ställning. Försök att hinna detta fem gånger på en långsida och sedan hinna räta ut och rida en hörnpassering! Inte så lätt, men en jätte bra övning både för häst och ryttare. Som ryttare måste man tänka på koordinationen och hästen får jobba mycket med delen bakom sadeln och dessutom lyssna på hjälperna.
 
Innan vi avslutade fick jag rida galoppen på en volt, sex språng fram- sex språng tillbaka o.s.v. OJ, vad jobbigt både för mig och Sune. Jag tyckte att det kändes segt, men Peter sa: Hur mkt har du tränat på detta då? Ja, inte mycket, men det är ngt jag måste jobba mycket mera med. Det här är också en jätte bra övning, för att få hästen kvickare för hjälpen och dessutom är det ju massor med övergångar i övningen.
 
Som vanligt är jag jätte nöjd med träningen och fick mycket bra tips med mig på vägen.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jenny

sv: haha, tack, man gör sitt bästa :)

Va skoj att träna, han verkar ju toppen Peter! Man blir ju sugen på att va med... :) Roligt å träna :D

Kram!!

2012-10-30 @ 20:22:56
URL: http://jen81.blogg.se
Postat av: Marianne

Ser väldigt bra ut !!!

2012-10-31 @ 17:01:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0