Ridning innan jobbet

Har sån tur att jag började kl 10.00 idag, så då hann jag rida Sune före jobbet. En underbar morgon, med solsken och ingen blåst. ( Nu har det däremot börjat blåsa igen).

Red först lite olika programdelar ur Msv A, innan jag red igenom hela programmet en gång. Här blev det direkt ganska tydligt att han inte riktigt var framme för skänkeln. Det märks mest i traven om han inte är det. Jag fick säga åt honom ordentligt några gånger, sedan gick det mkt bättre. 

Programmet flöt på helt O.K, inga stora missar, lite småsaker bara. Efter lite pust  red jag det en gång till. Då var känslan lite bättre. Jag tog bara om piruetterna när jag var klar. I den till höger sätter han sig lite för mkt, motför vad han orkar. Det blir att han tappar balansen lite ibland och då kan det komma ett omslag. Tänker jag bara på att rida fram honom lite mer för innerskänkeln, så blir det mkt bättre. I vänsterpiruetten däremot, måste jag våga centrera mer och samtidigt inte tappa galoppen. 

Var nöjd med dagens pass, men oj vad nyttigt det är att rida program! I morgon blir det bara ett väldigt lugnt joggingpass och på lördag är det träning för Peter! ( kl. 10.00)

Prinsen 
Fyra fina hästar



Våfflans fina bebisar! <3



Kommentarer
Postat av: corneliaeriksson.blogg.se

Vad härligt att hinna ut innan jobbet :)

2015-04-09 @ 12:40:59
URL: http://corneliaeriksson.blogg.se/
Postat av: Robex Lundgren

fin häst

2015-04-09 @ 12:41:32
URL: http://ghgumman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0