Bra men jobbigt

Idag var det ridhusdax igen. Den här gången tog jag ett par andra sporrar också. De är ngt mindre, men sitter bättre. 

Började med galopparbetet och red bl.a. saxen som den är i Int I. Fick ta om den en gång för att få till sista bytet. Jobbade även lite arbetspiruetter och Mirre filmade mig då. Det är så himla nyttigt att se sig själv. Den till höger är bättre, men vi måste helt klart träna mer på detta! Nästa gång ska jag ta ett spö, så jag kan " dutta" med det på bakdelen. 

Avslutade med travjobb. Började först att rida fram och sen tillbaka, för att hitta takt och schvung. När det funkade gick jag över till att rida skolor. Här ville jag att han skulle växa och ta för sig mer framför mig. Det tyckte Sune var lite jobbigt och lägger då in galopp i stället. Efter lite övertalning så gick det bättre och han blev riktigt fin! 

Här är en länk till ett litet klipp från idag:
http://videofy.me/v/9624598

I morgon blir det vila och på tisdag endast lite jogging. Sen på eftermiddagen kommer en tjej och ska massera hästarna ( alla utom Majsan). Det blir spännande att höra....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0