Sune idag

Vi har alltså trimmat i ridhuset idag, igen. Det var faktiskt några fler ekipage där idag och som mest var vi 5 stycken. Alltid nyttigt att rida flera tillsammans. På framridningar kan de ju vara många ibland och det gäller att fokusera på sitt. 

Sune då, jag red utan spö idag eftersom jag vill ha honom kvickare och känsligare för skänkeln. Mina jä--a sporrar sitter inte som de ska, utan åker bara ner hela tiden. Väldigt frustrerande! Det blir att jag kommer åt honom ett tag och så åker de ner och då tar de inte...gahhh! Jag måste lösa det! 

Jobbade lite galopp från början, byten bl.a. och de var bra. Fokuserade sedan på traven där jag växlade mellan passage- samlad trav- mellan trav. Han kom igång riktigt bra och jag kunde då rida öppnor och slutor. Jag vill ändå ha honom ännu känsligare för skänkeln, men det är svårt när sporren inte sitter.... Överlag ändå ett bra pass. 

Nu får han vila i två dagar. Viktigt med återhämtning emellanåt. Dessutom är det slut på ledigheten :( Till helgen kör vi på igen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0