Ridhus ridning i kväll

I kväll har jag och Mirre varit uppe i ridhuset i Ånge med Sune. Äntligen är temperaturen betydligt bättre, men då snöar det i stället.

Jag kan säga att  Sune var väääldigt pigg i kväll! :)

Jag började rida honom och kände direkt att han var pigg. Det låg några bommar ute, så vi travade över dem. Dessutom låg det en bom upphöjd på liggande sockerbitar, som jag och Sune hoppade över! Jo, han hoppade! Här gäller det att ta i ordentligt, verkade Sune tycka. Roligt tyckte han att det va i allafall! 

När Sune är så här pigg blir han väldigt känslig för det som är runt i kring och det var några ponnysar samtidigt i ridhuset, så då hetsade han upp sig ännu mer. När Mirre red honom gjorde han ett bocksprång! Hör och häpna, 17-åriga gubben är pigg och glad! Mirre hade inte lust att åka av igen ( vilket jag förstår), så jag longerade av honom det värsta och sedan red jag honom lite till. 

Han kändes ganska lugn och avspänd när jag slutade. Jag vill ju inte rida honom helt slut heller. Det är ju bra att han har energi, men idag var det lite överskott. Egentligen är det inte så konstigt. Han har vilat nu några dagar pga kylan och sen blir de X-tra pigg av just kylan. 

Nu när det kommit snö då räcker det med några dagars jobb i den, så är han som vanligt igen. :)

Sune nöjd och glad



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0