Dåligt med uppdatering

Första semesterveckan kunde inte ha börjat bättre. Fantastiskt väder! Vi har ridit på förmiddagarna och sedan legat på badet. Därav även dålig uppdatering.

Hästarna jobbar på bra och jag har även ridit ett pass på Elke. Mirre kände att hon ville ha lite hjälp då höger galoppen är lite svår. Vilken fantastiskt fin ponny hon är! Det är ju även lättare för mig att hjälpa Mirre från backen nu när jag känt på henne från ryggen. Dessutom är det inte så lätt, när man aldrig ridit unghäst tidigare, att veta hur och vilka krav man ska ställa på hästen.

Det vi behöver jobba med är att få bogarna på plats. Hon vill gärna flyta utåt, ha henne rakare helt enkelt. Sedan fortsätter vi nöta på med galoppen. Idag red Mirre henne på ängen för första gången. Där märktes det direkt att hon flyter iväg utåt( när det inte finns väggar/ staket som stöd). Väldigt nyttigt och Mirre fick bra koll på henne till slut.

Sune börjar kännas jätte fin. Vi trimmar på och Mirre hjälper mig lite från marken. Så bra att vi kan hjälpa varandra nu! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0