Söndag

Så var det söndag igen då. Helgerna går så fort, tyvärr. Två veckor kvar till semester! 

Mirre har varit borta i helgen så jag har jobbat med Elke. Jag fortsätter jobba henne på lina i galoppen. Det är ju ffa höger galopp som behöver stärkas upp. Jag longerar henne över ett litet hinder och så får hon fortsätta i höger galopp.  I går provade jag även att sätta på henne en snodd och det funkade väldigt bra. Det känns som det börjar lossna även i galoppen ( höger) nu med henne. Hon har  fått lite mer styrka och balans med detta arbete. Vi fortsätter nog jobba så här ett tag till, innan vi jobbar den mer under ryttare. 


Sune har joggats igång lugnt denna vecka, vilket även var tanken. Nästa vecka trappar vi upp träningen lite mer. 

Red på ängen idag och han kändes lite seg ( red utan både spö och sporrar), så vi gasade på lite i galoppen och då blev det bättre. Avslutade sista fem minutrarna med att rida upp honom i formen i traven. Det är där vi måste jobba nu, då det är det som dragit ner poängen när vi tävlat. Galoppen är bättre än traven. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0