Tre år sedan sist

Tänk att, i augusti i år är det tre år sedan jag tävlade sist! Det var på lag SM med Sune. Efter det tog Mirre över tävlandet med honom ( jag har ju ridit honom hemma). 

Nu är jag faktiskt anmäld till tre tävlingar med Elke, varav den första är I Bräcke 27/4. Det ska bli jätte roligt, spännande och säkert nervöst. 

Jag har varit anmäld tidigare år med Elke till tävling, men då har det kommit ngt emellan. Nu hoppas jag verkligen vi kan få komma ut. 

Elke behöver träna på att tävla och jag tror även det kan vara bra att bryta mönstret med en annan ryttare, även om hon kanske är lika dan med mig. Om hon bara släpper på handbromsen och kommer ur sin bubbla, så tror jag hon kommer att göra sig bra även på storhäst tävlingar. 😁 

Hon är verkligen super fin hemma och då kickar hon aldrig, utan går fram som en räser. Släpper hon till på tävling skulle hon kunna gå Msv C. 

För övrigt håller vi igång alla hästarna. Ridbanan börjar sakta tina fram och det gör ju att vi kan rida på ett annat sätt, men det får gärna komma lite värme! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0