Lånat Janne!

Mirre har varit sjuk några dagar, så fred och lörd passade jag på att låna hennes fina Janne. 

Såå roligt att få rida lite "riktigt" och jag kan säga att jag hade träningsvärk på lördagen. 😫

Det blev ett ganska tufft pass på fredagen, med mkt skänkelvikningar i alla gångarter. Tycker att dessa är ganska "avslöjande" om man har koll på bogarna och om hästen svarar för sidförande.  I Jannes fall så är det just nu vänster bog som vill sticka i väg och då kommer inte riktigt höger bak med som jag vill åt sidan. Han behöver dessutom fortfarande bli ännu starkare i hela bakpartiet, men det har ändå blivit så mkt bättre. I traven var han magiskt fin och jag kunde t.o.m sitta ner😜 Stor skillnad med Mirres nya sadel men han har även blivit starkare i ryggen. 

På lördag kände jag på lite förvänd galopp och skänkelvikningar igen. Nu var han mkt bättre. 😁Han är så rolig att jobba med och försöker sitt bästa hela tiden. 

Älskar att det är fortsatt varmt så inte ridbana och hage fryser på. Idag red jag Sune och även om det är kravlöst så gör han det jag ber om❤️

Janne
(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0