Sune- tandläkarbesök

Idag har jag varit på kliniken med Sune igen för tandkoll. Sist vi var där var i april och då var han väldigt tunn. Jag öste då på med mera mat och han hämtade igen sig fint och har varit väldigt fin i sommar. 

För några veckor sedan hade han en släng av foderstrupsförstoppning, som släppte av sig själv, tack och lov. Jag var därför rädd att tänderna skulle ha försämrats ytterligare nu, men så var det inte. 😁

Han har dåliga tänder, tre stycken som är helt nersliten men dem sitter kvar. Han hade dessutom lite foderinpackningar och karies ( det hade han sist också).  Han hade några vassa hakar och kanter som filades ner, men det var inte sämre än sist. Han hade dessutom gått upp 35 kg sedan april. 

Vi ska nu bara fortsätta som vi gör och  hålla koll på hullet. Börjar han tappa, ja då kan vi inte göra mer....😔

Jag räknar med att han klarar vintern och att sommaren som kommer blir den sista. ❤️

(null)

Trött Sune efter lugnande. 😊❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0