Cocco mkt bättre

Igår vilade Cocco och det var nog välbehövligt, för idag var det en annan häst (ponny). Hon hade nog en dålig dag/ träningsvärk sist.
 
Jag började att känna på henne i skritten och hon vill gärna sätta ut vänsterbak i höger varv, samtidigt som det då blir jobbigt att ställa igenom höger sidan. Efter lite övertalning och förtydligande så förstod vi varandra och hon blev jätte fin! Jag jobbade henne i lite "sluta tänk", för att komma åt henne ordentligt. I vänster varv är det då ytterbogen som måste in mot kroppen (ha henne rakare), samtidigt som inner bak måste in under kroppen.
 
Så kom vi då till galoppen, som var hemsk sist. Jag hade satt på henne en graman, för att slippa bråka med henne. Den behövde jag endast använda i från början, sedan lät jag den hänga och hon jobbade fint ändå. Jag tror att hon kommer att bli jätte fin, bara hon vet hur hon ska arbeta. Jag ska fortsätta att rida henne den här veckan, sedan får vi se...
Söta fina Cocco!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0