Framåtbjudning

I kväll red jag Cocco igen, men bara ett lugnare pass med skritt och trav.
 
Det jag kände ganska väl nu när vi red på ridbanan och jag red en bit innanför spåret, var att hon inte bjuder riktigt fram till handen. Därför blir det också ganska vingligt och baken far ut här och bogen där. När jag däremot red fram lite mera och hade stöd på ytter tygeln då blev det mycket bättre! :) Det lustiga var, att idag var det inga problem att få in höger bogen och att ställa/böja henne utåt i vänster varv. Däremot var det lite svårare att göra tvärtom i andra varvet!? Kanske fick jag igenom höger sidan igår, kanske hade hon lite träningsvärk.
 
Huvudsaken är att hon blir bättre och bättre, så det är bara att jobba vidare. Nu får hon vila i två dagar, sedan blir det uteritt på söndag.
 
Sune blir fortsatt riden av Mirre och det går jätte bra. I kväll red hon igenom båda programmen hon ska rida på lördag och det gick hur bra som helst. Ser så himla fint ut! :) Nu är det bara att hoppas att våran transport blir klar i morgon, annars blir det ingen tävling på lördag (vore jätte tråkigt).
Arkivbild på Mirre och Cocco

Kommentarer
Postat av: Marianne

Goa , fina tjejer !

2012-11-25 @ 09:00:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0