Höger bog och vänster bak

Två dagar i rad nu, har Cocco gått ganska tuffa pass. Hon börjar kännas jätte fin i traven, även om det blir lite jobbigt när jag kommer åt henne. I galoppen däremot, är det mycket jobbigare! Hon kan ju inte gå rakt! Jag får hela tiden tänka höger bog och vänster bak.
 
I vänster varv vill jag ställa henne utåt, men då sätter hon ut vänster bak i stället. Så jag får nästan tänka lite åt "höger sluta hållet", när jag rider i vänster varv. Hon måste ju kunna gå utåtställd (höger) och ändå svänga vänster! I höger varv vill jag att hon ska gå ganska böjd åt höger, utan att vänster bak sätts ut. OJ, så svårt och jobbigt... både för mig och Cocco.
 
Ja, det är bara att jobba vidare. Traven har ju blivit mycket bättre och hon är mkt lättare i handen. När hon väl orkar och förstår vad hon ska göra i galoppen kommer det att bli JÄTTE bra! För det är ju just det, att hon ska ha styrkan också. Jag kommer nog att forsätta rida henne även nästa vecka, men då ska Mirre känna på henne lite mera. I morgon blir det ett lättare pass, med bara lite trav. Mirre ska även rida Sune då (det har hon gjort hela veckan), sedan får Cocco vila fred, lörd. Sune vilar fredag och därefter är det KM på lördag!

Kommentarer
Postat av: Jenny

haha, kan inte låta bli å småfnissa - de låter ju precis som Ebbe de du beskriver!!! :)
Han kan inte heller gå rakt, ut med bogen å iväg med baken... Slinger slanger!
Hehe men de är bara å jobba på :)
Ses imorrn!! Kram kram!!

2012-11-21 @ 20:55:28
URL: http://jen81.blogg.se
Postat av: Marianne

Hoppas att trailern blir klar , så de blir start för Miranda med Sune , på lördag !

2012-11-22 @ 13:22:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0